|
Historia sportu samochodowego Forum strony www.scr.civ.pl - rajdy, wyścigi, wyścigi górskie, rallycross, rajdy terenowe, karting
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:07, 15 Kwi 2008 Temat postu: RSMP 1955 |
|
|
Właśnie dorzuciłem na stronę wyniki Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1955: [link widoczny dla zalogowanych]
Podziękowania dla Adama
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mirek:)
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kiedyś Bielawa, dziś Poznań
|
Wysłany: Czw 22:10, 24 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Dawno, dawno temu w z "Przeglądu Sportowego" wynotowałem na temat sezonu 1955 kilka informacji.
Ogólnopolski Raid Zimowy
Pierwszą eliminację Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zorganizował Okręg PZM w Stalinogrodzie (Katowicach) przy współpracy OM PZM Kraków.
Uczestnicy rajdu wystartowali z Poznania, Warszawy i Stalinogrodu. Główna próba rajdu – jazda terenowa – odbyła się w Lesie Wolskim na trasie znanej z zawodów szczebla okręgowego. Tra-sa była niezwykle wymagająca od zawodników i samochodów. Próbę rozgrywano w warunkach świe-żo spadłego śniegu, przez co utrzymanie limitu szybkości było poważnym problemem. Pomimo że cała trasa II etapu z Stalinogrodu do Zakopanego przez Kraków prowadziła w warunkach autentycznie zimowych, tylko nieliczne auta nie dojechały do mety. Znakomicie w tych warunkach pojechał Edward Niziołek z Warszawy, który jako jedyny całą trasę przejechał bez punktów karnych. W punktacji zespo-łowej pierwsze miejsce zajął OM Warszawa II przed OM Warszawa I trzecim i czwartym miejscem podzielili się OM SFO Warszawa i OM Stalinogród.
Łódzki Raid Samochodowy
Druga runda RSMP zgromadziła na starcie 63 kierowców. Blisko 1/3 stanowili zawodnicy z Warszawy, która wystawiła 19 samochodów.
Eliminacja składała się z jazdy okrężnej o długości ok.250 km, z czego 30 km stanowiły jazdy terenowe.
Zespołowo zwyciężyła OM Warszawa, w składzie: Niziołek, Skoczkowski, Luniak przed FSO Żerań (Wierzba, Repeta, Karczewski).
Ogólnopolski Raid Samochodowy (MRS)
W czwartek 21 lipca zakończył się w Warszawie Ogólnopolski Rajd Samochodowy. Wzięło w nim udział 42 czołowych zawodników, którzy w dniach od 14 lipca przebyli 6-cio etapową trasę Warszawa – Olsztyn – Gdańsk – Szczecin – Jelenia Góra - Bielsko długości około 2000 km.
Bohaterami tego rajdu byli Edward Niziołek, który otrzymał tylko jeden punkt karny i Stefan Goński ze Stalinogrodu. Goński prowadził bez punktów karnych w klasie III przez pięć etapów, by na ostatnim etapie z powodu licznych defektów ogumienia spóźnić się 19 minut na metę rajdu.
Ogłoszenie wyników rajdu i rozdanie nagród nastąpiło podczas... akademii zorganizowanej przez ZG PZM dla uczczenia Święta Odrodzenia, podczas której dyrektor departamentu Głównej Ko-misji Kultury Fizycznej- Dołowy wręczył odznaczenia państwowe czołowym działaczom i zawodnikom PZM.
Ogólnopolski Górski Raid Samochodowy w Wiśle
Kulminacyjnym punktem RSMP była V Ogólnopolski Samochodowy Rajd Górski o nagrodę redakcji „Sportu”, w ramach którego, odbył się Ogólnopolski Konkurs Szybkości Górskiej na Kubalonce.
„Ten rajd był naprawdę atrakcyjny i interesujący dla zawodnika samochodowego” – tak oceniał imprezę inż. Edward Niziołek. Z pewnością mogły to potwierdzić liczne tłumy widzów zebrane w Biel-sku, Pszczynie, Stalinogrodzie czy Rybniku. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się próba w tym ostatnim mieście. W sobotę podczas jazdy okrężnej rynek w Rybniku był szczelnie wypełniony pu-blicznością, żywo oklaskującą i komentującą przebieg trudnej, lecz ciekawej próby zwrotności. Po 333 kilometrowej jeździe okrężnej z 46 startujących zawodników odpadł tylko jeden z powodu defektu, a 45 przystąpiło w niedzielę do kończącej rajd próby szybkości górskiej rozegranej na serpentynach Kubalonki. Rekord na tej 3500 metrowej trasie z 25 serpentynami, przy różnicy wzniesień około 400 metrów, zaczynającej się w Wiśle-Głębcach należał do Nahorskiego i wynosił 2 minuty 58,2 sek. Tym razem najszybszy okazał się Tarczyński z Warszawy ustanawiając nowy rekord trasy – 2:47,14.
Zasłużone oklaski zbierali zawodnicy Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu i Zjednoczenia Budowy Huty im. Lenina w Krakowie, a szczególnie serdecznie witano zawodniczki: Eugenię Wolko ze Stalinogrodu i Marię Sznechta z Bielska. Pierwsza z nich, startująca na bardzo już wysłużonym wozie miała defekt podczas próby szybkości górskiej, jednak rajd ukończyła zajmując punktowane 6 miejsce w klasie 750 ccm. Druga uzyskała drugi wynik dnia w klasie 1700 ccm.
Rajd zakończył się sukcesem zespołu OM Warszawa, który zdobył puchar redakcji „Sportu”, wyprze-dzając OM Łódź i zespół FSO Żerań.
Rajd Górski stworzył możliwość startu szerokim rzeszom zawodowych kierowców przy zakła-dach pracy. Szczególną uwagę w tej kategorii należy zwrócić na wyróżnionego odznaką wzorowego kierowcy – Jerzego Wojtalę. Jak donosił „Sport”- „Przejechał on swym wozem ponad 240 000 km utrzymując go w tak dobrym stanie, że mógł przejechać całą trasę rajdu i ukończyć go na dobrym miejscu”.
KONKURS SZYBKOŚCI
Klasa III (do 750 ccm)
1. Wajner OM Stalinogród 3:13,16
2. Jabłoński OM Stalinogród 3:14,24
Klasa IV-V (do 1300 ccm)
1. Bielak Longin OM Warszawa 2:59,00
Klasa (do 1700 ccm)
1. Tarczyński OM Warszawa 2:47,14
2. Nahorski OM Stalinogród 2:49,87
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|