Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna Historia sportu samochodowego
Forum strony www.scr.civ.pl - rajdy, wyścigi, wyścigi górskie, rallycross, rajdy terenowe, karting
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RMC 1979
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Rajdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekr35




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:11, 26 Sty 2010    Temat postu:

Racja, z przeliczaniem pojemności zawsze był kłopot. Ja spotkałem się w sporcie z wspólczynnikiem 1.8
czasami mnożono x 2
Najcząściej RX-7 była zaliczana do klas do 2000ccm albo czasami powyżej 2000ccm
Nie wiem jak obliczali silniki wankla z turbiną ??

Jesli chodzi o ten wątek z forum w linku , który dołaczył Adamt to są tam wszystkie mity i stereotypy jakie narosły przez lata (m. innymi remonty co 40 tys ). Ale to temat na osobną dyskusję i chyba nie w tym dziale.
Jak ktos jest chetny pogadać o wanklach i ich eksploatacji to prosze na priv


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto 9:40, 26 Sty 2010    Temat postu:

W załącznku "J" FIA jest podany mnożnik 1,8.

3.2 Equivalence formula between reciprocating piston and rotary engines
(of the type covered by the NSU Wankel patents)
The cubic capacity equivalent is 1.8 times the volume determined between the maximum and minimum capacities of the combustion chambers.

Pierwszy raz Mazdę z silnikem Wankla widziałem w akcji podczas eliminacji górskich ME w czeskim Sternberku,w 2003 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]
Tibor ROSENMAYR(Austria)Mazda RX-7

Niestety nie posiadam listy startowej z tego wyścigu,gdzie bardzo skrupulatnie podawana jest już przeliczona pojemność silnika.

Drugi raz Mazda z silnikiem Wankla startowała również w Sternberku , w ubiegłym roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

W tym przypadku już dysponuję listą startową i pojemnością.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacekr35




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:06, 26 Sty 2010    Temat postu:

czerwona na zdjeciu to RX-7 pierwszej generacji ( 79-80 )
niebieska RX-3 czyli produkcja 1972-1978

czyli jakas klasa historyczna jeżeli jadą w 2003.

W tym roku w historycznym Monte Carlo jedzie francuzka zaloga na RX-2 (1972)
z numerem 263


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamt




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pią 21:29, 09 Kwi 2010    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=iqayodyRsTI&playnext_from=TL&videos=JxKI-Y2y0DQ&feature=sub

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Rajdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin