Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna Historia sportu samochodowego
Forum strony www.scr.civ.pl - rajdy, wyścigi, wyścigi górskie, rallycross, rajdy terenowe, karting
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fotele kubełkowe z epoki.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Renowacja i przygotowanie do sportu samochodów historycznych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bing17




Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:20, 07 Kwi 2012    Temat postu: Fotele kubełkowe z epoki.

Witam.
Posiadam takie o to fotele
[link widoczny dla zalogowanych]
Fotka co prawda przykładowa, znaleziona w internecie, ale moje dużo się nie różnią. Pytanie moje jest takie. Czy ktoś wie więcej na temat tychże foteli, kto je produkował, w jakich latach, gdzie, posiada zdjęcia takich nowych ewentualnie w oryginalnym obszyciu (głównie chodzi mi o środek) itd. Próbowałem ustalić coś na temat tych foteli ale nikt nic nie wie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rc




Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 10:02, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Fotel na zdjęciu (model do PF 126p) posiada oryginalne obszycie - boki z czarnego skay'u, a poduszka siedziska i oparcie z jakiegoś syntetycznego materiału,również w czarnym kolorze, którego nazwy nie znam, ale mającego strukturę i fakturę, zbliżoną/przypominającą grubą pończochę. W 1984 roku środek występował również w kolorze zbliżonym do granatowego.
Produkowane były na 100% w latach 1978 - 1984, a być może dłużej w tym kształcie/formie. Były wersje przeznaczone do PF 125p i 126p.
Poźniej, ale trudno mi określić lata, zmienił się kształt i obszycie(na takie przypominające już obszycie obecnych foteli)
Jak wszystko w tamtych latach były bardzo niedostępne na rynku. W 1984 roku kosztował 4800 złotych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bing17




Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:02, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Modele do 125p i 126p różnią między sobą ? Czy chodzi tylko o mocowanie czy same w sobie też się różnią ? Wychodzi na to że mam pełen oryginał gdyż boki są w takiej sztucznej skórze a środek faktycznie przypomina grubą pończochę. Co jeszcze o nich wiesz ? Kto to produkował ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rc




Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Śro 20:23, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Model do PF 125p różnił się oczywiście mocowaniem, ale także wielkością. Ponadto minimalnie kształtem, tzn. linia zagłówka była mniej zaokrąglona. Nie wiem kto był producentem tych foteli, ale wydaje mi się - sięgając w głąb pamięci, że wytwarzano je gdzieś w Wielkopolsce. W tej kwestii jednak mogę się całkowicie mylić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bing17




Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:57, 03 Maj 2012    Temat postu:

Wrzucam fotki mojego fotela, to wersja do 125p czy 126p ?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veteranauto




Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:16, 06 Paź 2012    Temat postu:

Różniły się tylko mocowaniem, tzn. szynami. Skorupa była ta sama. To był jakiś rzemeiślniczy wyrób, kopia "wysokiej" cobry. Bardzo wygodne do jazdy "na codzień", ze względu nałatwość wsiadania i wysiadania. Jednocześnie bardzo wygodne i dobrze trzymające tyłek na swoim miejscu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bing17




Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:45, 06 Paź 2012    Temat postu:

W tzw. międzyczasie znalazłem takie foto
[link widoczny dla zalogowanych]
więc wychodzi że były więcej niż jeden typ tych foteli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veteranauto




Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:20, 06 Paź 2012    Temat postu:

Przecież on jest taki sam, jak Twój, tylko zdemolowany i bez poduszki pod tyłek Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Historia sportu samochodowego Strona Główna -> Renowacja i przygotowanie do sportu samochodów historycznych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin