|
Historia sportu samochodowego Forum strony www.scr.civ.pl - rajdy, wyścigi, wyścigi górskie, rallycross, rajdy terenowe, karting
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:28, 08 Sty 2007 Temat postu: RSMP 1969 |
|
|
Dziś dodałem na stronie wyniki RSMP 1969: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mirek:)
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kiedyś Bielawa, dziś Poznań
|
Wysłany: Wto 11:29, 09 Sty 2007 Temat postu: Rajd Polski 1969 |
|
|
Rajd Polski w 1969 roku w całości był zaliczany do RSMP
Skany listy startowwej tego rajdu można znaleźć na
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a wyników nieoficjalnych są tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek
Administrator
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:40, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Rajd Polski w 1969 roku w całości był zaliczany do RSMP |
Jesteś tego pewien? Bo np. w książce "Pędzą samochody mijają lata" (str. 191) jest takie zdanie: "XXIX Rajd Polski na trasie I Etapu stanowił III El. RSMP".
Może jeszcze ktoś z forumowiczów wie jak to było naprawdę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamt
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 14:45, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat za Motorem z 1966 roku.
2 elim.MP-XXVI Rajd Polski ukończyły tylko 4 nasze załogi.Po zakończeniu imprezy przewodniczący GKSS ZG PZM J.Czopek powiedział
"...w przyszłości tylko pierwsza część Rajdu Polski będzie się liczyć do MP,a dopiero cały rajd do ME.W ten sposób będziemy mieli na starcie jeszcze więcej polskich załóg..."
I tak w 1967 elim.MP był tylko I etap Rajdu Polski z metą na Równicy.
W 1968 roku elim.MP był tylko I etap rajdu z metą w Wodzisławiu.
W 1969 roku elim.MP był tylko I etap rajdu co potwierdza cytat z książki J.Lisa "Pędzą samochody mijają lata".
Tyle potwierdzone lata.
Wydaje mi się,że w kolejnych latach kontynuowano tą tradycję jednak są to tylko moje przypuszczenia na które brak mi dowodów.
Szkoda,że nasze forum nie jest odwiedzane przez zawodników i działaczy z tamtych lat,którzy mogliby to potwierdzić lub zaprzeczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mirek:)
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kiedyś Bielawa, dziś Poznań
|
Wysłany: Śro 12:04, 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
W załączniku Nr 5, zatytułowanym "Do regulaminu XXIX Rajdu Polski" w którym opisane są warunki udziału zawodników polskich w III Eliminacji Samochodowych Rajdowych Mistrzostw Polski, w punkcie 3 jest napisane:
"Rajd Polski w całości zaliczany jest do III Eliminacji RSMP. Czasy przejazdu jazdy okrężnej ?SO/ są dla wszystkich załóg /klas/ jednakowe.
Dokument jest wydany w Krakowie przez Komitet Organizacyjny XXIX Rajdu Polski, z datą maj 1969.
Proszę też zauważyć, że w wielu miejscach, Jerzy Lis cytuje tekst z "Motoru", więc trudno określić czy to co jest napisane na stronie 191 w jego książce pochodzi z materiałów żródłowych.
Analizując wyniki nieoficjalne po pierwszym etapie zawarte w Biuletynie prasowym nr 20 wynika że w klasyfikacji RSMP wyglądałaby następująco
1.Zasada
2.Nowicki
3.Strykier
4.Smorawiński
5.Sochacki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
januszsz
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 15:34, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki Mirek! Od dawna polowałem na te materiały. Podobnu problem mam z Rajdem Polski 1970. Czy ktoś może mi pomóc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
januszsz
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 8:54, 20 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
W informatorze z Rajdu Polski 1969 wymienione są rozgrywki, do których zdobywa się punkty w tych zawodach: ME, MP i krajów socjalistycznych, jednak nigdzie nie ma ani słowa na temat skrócone trasy MP. Ponadto mam skądś (Motor?) punktację MP po 3 eliminacji i pasowałaby ona do końcowej kolejności rajdu (po dwóch etapach). Inne szczątkowe dane podają 16.miejsce w gen. ME Żyszkowskiego i 22. Jaromina. To z kolei nie zupełnie pasuje do wyników nieoficjalnych - obaj są o oczko niżej. Podejrzanym (o dyskwalifikację) jest dla mnie Lelio Lattari (15. wg. nieoficjalnych). Ponadto wszędzie podaje się liczbę załóg sklasyfikowanych jako 42 a w nieoficjalnych umieszczono 43 załogi. Jeszcze jedna tajemnica (nie do wyjaśnienia bez wyników oficjalnych) to pozycja Smorawińskiego. Zgodnie z moim przypuszczeniem o MP na całej trasie rajdu, i zgodnie z nieoficjalnymi wynikami Smorawiński winien być sklasyfikowany na 19. miejscu w ME i 7. w MP, jednak punktacja MP po 3 eliminacjach wskazuje na pozycję 11. W relacjach z rajdu pisze się o spóźnieniach Zasady i Smorawińskiego (pobłądzili na ulicach Świdnicy!). Zasada stracił około 3 minut (nie przeszkodziło mu to w końcowym sukcesie) a Smorawiński ponad 6. Być może te kary nie są uwzględnione w wynikach nieoficjalnych. Podana przewaga Zasady nad drugim w klasyfikacji wynosi 228 sekund. Trzy minuty spóźnienia (w tamtych czasach liczone 1:1) to 180 sekund. Zasada nadal wygrywa. Niestety te obliczenia w odniesieniu do Smorawińskiego nie zdają egzaminu: kara 360 sekund relguje go na 21. miejsce w ME i na 8. w MP.
Tyl dywagacji na ten temat. A może ktoś ma jakieś informacje, które pozwolą rozwiązać tę zagadkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mirek:)
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kiedyś Bielawa, dziś Poznań
|
Wysłany: Pon 21:20, 24 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
januszsz napisał: | W informatorze z Rajdu Polski 1969 wymienione są rozgrywki, do których zdobywa się punkty w tych zawodach: ME, MP i krajów socjalistycznych, jednak nigdzie nie ma ani słowa na temat skrócone trasy MP. Ponadto mam skądś (Motor?) punktację MP po 3 eliminacji i pasowałaby ona do końcowej kolejności rajdu (po dwóch etapach). Inne szczątkowe dane podają 16.miejsce w gen. ME Żyszkowskiego i 22. Jaromina. To z kolei nie zupełnie pasuje do wyników nieoficjalnych - obaj są o oczko niżej. Podejrzanym (o dyskwalifikację) jest dla mnie Lelio Lattari (15. wg. nieoficjalnych). Ponadto wszędzie podaje się liczbę załóg sklasyfikowanych jako 42 a w nieoficjalnych umieszczono 43 załogi. Jeszcze jedna tajemnica (nie do wyjaśnienia bez wyników oficjalnych) to pozycja Smorawińskiego. Zgodnie z moim przypuszczeniem o MP na całej trasie rajdu, i zgodnie z nieoficjalnymi wynikami Smorawiński winien być sklasyfikowany na 19. miejscu w ME i 7. w MP, jednak punktacja MP po 3 eliminacjach wskazuje na pozycję 11. W relacjach z rajdu pisze się o spóźnieniach Zasady i Smorawińskiego (pobłądzili na ulicach Świdnicy!). Zasada stracił około 3 minut (nie przeszkodziło mu to w końcowym sukcesie) a Smorawiński ponad 6. Być może te kary nie są uwzględnione w wynikach nieoficjalnych. Podana przewaga Zasady nad drugim w klasyfikacji wynosi 228 sekund. Trzy minuty spóźnienia (w tamtych czasach liczone 1:1) to 180 sekund. Zasada nadal wygrywa. Niestety te obliczenia w odniesieniu do Smorawińskiego nie zdają egzaminu: kara 360 sekund relguje go na 21. miejsce w ME i na 8. w MP.
Tyl dywagacji na ten temat. A może ktoś ma jakieś informacje, które pozwolą rozwiązać tę zagadkę? |
Jak wspomniałem wyżej, załącznik nr 5 do regulaminu mówił, że cały rajd jest zaliczany jako runda RSMP.
Nie pomogę w ustaleniu kolejności jaka była na mecie, ale podejrzewam skąd wzięła się rozbieżność ilości załóg pomiędzy tym co wszędzie się podaje czyli 42 a liczbą z wyników nieoficjalnych.
Biuletyn prasowy nr 23 podaje:
"Według ostatnich meldunków na mecie OS 14 we Włodowicach zameldowały się 43 załogi. Były to: 1,6,7,8,10,11,12,14,15,18,19,20,22,25,28,31,32,34,40,41,43,45,47,48,49,52,54,55,56,58,63,65,71,73,74,77,79,81,82,97,100,103,105
Załoga nr 6 - Domański-Bogusławski przejechała wprawdzie odcinek specjalny, ale nie wystartowała do dalszej jazdy.
Po odcinku specjalnym nr 14 w XXIX rajdzie Polski uczestniczyły 42 załogi"
Natomiast biuletyn prasowy nr 29 podający wyniki odcinków specjalnych II etapu podaje następujące numery:
Kl.I: 1,3,5,7,8,10,12,14,15,18,19,20
Kl.II: 25,28,31,32,34,40,41,43,45,47,48,49
Kl.III: 52,54,55,56,58
Kl.IV: 63,65,71,73,74,77,79,81,82
Kl.V: 88
Kl.VI: 97
Kl.VIII: 100,103,105
łącznie 43 załogi..
Czytając relację w Motorze 32/69 widać, że ś.p. redaktor Koperski w wielu miejscach posiłkował się biuletynami prasowymi. Podobnie jak Lis w "Pędzą samochody..."
Na pewno nie był wykluczony Lattari. Rozmawiałem z nim na ten temat, a poza tym nie było o tym nigdzie żadnej wzmianki w prasie..
Tyle moich dywagacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|